X
فهرست پرسش های متداول طبقه بندی موضوعی
  • 1-آیا شرکت هایی که در بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند و لیستی از آنها در سایت قرار داشت واقعا مجاز می باشند؟ 2- آیا سرمایه گذاری در این شرکت ها کمک به اقتصاد کشور می کند؟ 3- چگونه می توان به این شرکت ها اعتماد کرد؟

    1ـ بازاریابی شبکه‌ای یک روش مبتنی بر فروش مستقیم کالا است. در این روش، شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط بازاریابان خود مبادرت به عرصه مستقیم کالا با قیمت مناسب از تولیدکننده به مصرف‌کننده می‌نمایند.

    بنابراین در این روش، ضمن تقویت بنگاه‌های تولیدی، بازار کار جدید نیز ایجاد شده و از این حیث مفید به فایده خواهد بود.

    2ـ با عنایت به نص صریح ماده 1 دستورالعمل تأسیس و نحوه فعالیت بر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، کمیته‌ای مرکب از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی و قضایی بر فعالیت و عملکرد شرکت‌های دارای مجوز نظارت می‌نمایند. همچنین مصرف‌کنندگان می‌توانند با توجه به رنگ لگوی الکترونیکی که بر روی سایت این شرکت‌ها قرار دارد و یا با مراجعه به سامانه الکترونیکی به نشانی networkmarketing.mimt.gov.ir از قانونی بودن فعالیت و عملکرد این شرکت‌ها مطلع شوند.

  • قانونی بودن فعالیت بورس فارکس

     بورس فارکس فاقد هرگونه مجوز فعالیت بازاریابی شبکه‎ای و یا پرونده جهت بررسی در این مرکز بوده و مرجع رسیدگی به نحوه فعالیت‎های مرتبط آن، سازمان بورس کشور می‎باشد.

  • شرایط صادرات فرش دستباف

     برای صادرات فرش دستبافت رعایت مقررات عمومی نظیر داشتن کارت بازرگانی معتبر بنام متقاضی حقیقی یا حقوقی و همچنین دارابودن شناسنامه برای فرش صادراتی الزامی می باشد. لازم به ذکر است کلیه اطلاعات موردنیاز در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1389 درج شده است که در سایت IDMS نیز موجود می باشد. همچنین لازم به یادآوری است حمایتها و تشویق های مربوطه در بخشهای مختلف سایت سازمان توسعه تجارت به نشانی WWW.TPO.IR به آنها اشاره شده اس

  • درج قیمت کالای تولیدی

    مطابق ماده 65 قانون نظام صنفی، نصب برچسب قیمت بر روی کالای تولیدی الزامی است و آن دسته از واحدهای تولیدی که از نصب برچسب قیمت بر روی محصولات خودداری می نمایند باید مطابق قوانین مربوطه برخورد لازم صورت پذیرد. همچنین شرکت در صورت اطلاع از چگونگی فعالیت واحدهای متخلف می تواند موضوع را به نحو مقتضی به سازمانهای بازرگانی استان مربوطه و یا واحد ارتباط مردمی (124) منعکس تا اقدام لازم در برخورد با شرکتهای غیرمجاز مطابق مقررات و قوانین تعزیرات حکومتی معمول گردد.

     

  • اطلاعات و قوانین و بخشنامه های اصناف

    کلیه اطلاعات لازم، در آیین نامه ساماندهی فعالیت و نظارت بر فروشگاههای مجازی ذکر گردیده است، که متقاضیان می توانند با مراجعه به دایرکتوری قوانین و مقررات سایت www.asnaf.ir مجموعه اطلاعات مربوطه را اخذ نمایند.

  • درخصوص درخواست های استخدام و جذب

     وفق نامه شماره 15865/92/224 مورخ 16/9/1392 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، به استناد مواد51 و 57 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری هرگونه جذب و استخدام در دستگاه های دولتی منوط به اخذ مجوزهای قانونی و پس از پذیرفته شدن در آزمون تخصصی که به طور عمومی نشر آگهی می گردد امکان پذیر بوده که جذب و استخدام ایثارگران براساس قانون و ضوابط استخدامی خاص خود می باشد. از طرفی وفق نص صریح تبصره ذیل ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری "دستگاههای اجرایی می توانند در شرایط خاص با تائید سازمان تا 10% پستهای سازمان مصوب خود را، بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب، افرادی را بصورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک سال به کار گیرند" که همانگونه که مستحضرید این وزارتخانه بیش از سقف تعیین شده اقدام به بکارگیری نیرو نموده است. لذا درحال حاضر بکارگیری نیروی انسانی به هر شکل و عنوان (حتی به عنوان جایگزین نیروهای خروجی) در وزارت متبوع میسر نمی باشد.

  • مجوز ورود ماشین به اشخاص حقیقی

     براساس‎اعلام سازمان توسعه تجارت ایران : دارندگان کارت بازرگانی می توانند نسبت به واردات خودروهایی که در سایت ثبتارش جهت اطلاع عموم قرار داده شده است با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه اقدام نمایند.

  • برای اخذ پروانه کسب ایثارگری به کجا باید مراجعه کرد؟

     جهت اخذ پروانه ایثارگری لازم است اول معرفی نامه کتبی ازبنیادشهید توسط متقاضی اخذ شود،سپس در سامانه اینترنتی به آدرس https://eshop.iranianasnaf.ir  ثبت نام نموده وبا در دست داشتن کد رهگیری حضوری به سازمان مراجعه نماید.

  • وظیفه شرکتهای واردکننده کالا در خصوص گارانتی و خدمات پس از فروش

      براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : براساس مفاد آیین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی شرکت های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به واردات کالاهای مصرفی بادوام که نیاز به خدمات پس از فروش دارند مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویسو شبکه خدمات پس از فروش مطابق ضوابط آیین نامه های مرتبط ایجاد نمایند.

     

     

    شایان ذکر است به استناد ماده (9) ضوابط فعالیت واردکنندگان کالاهای سرمایه ای و مصرفی بادوام خارجی در کشور (مرتبط با قانون موصوف) شرکت های عرضه کالا موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی، کارت ضمانت صادر نمایند، لیکن اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده بایستی با ارایه تضمین های لازم نسبت به عرضه کالاهای تحت پوشش خود و ارایه ضمانت نامه، همچنین تامین شبکه خدمات پس از فروش (پس از ارزیابی های لازم) مبادرت نمایند.

  • درخواست اطلاعات در خصوص صادرات یا واردات

     براساس اعلام سازمان توسعه تجارت :

    با عنایت به تنوع موضوعی و فراگیر بودن اطلاعات خواسته شده، اینگونه متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر تخصصی و یا پایگاه اطلاع رسانی نسبت به دریافت اطلاعات خواسته شده اقدام نمایند.

No Cache
Generate time: 0.66741530100505
Query time: 0.17928727467855